Reklamaatiomenettely

Oikeudet virheellisestä suorituksesta (Reklamaatiot)

  1. Myyjä takaa ostajalle, että tavara ei ole virheellinen vastaanottohetkellä. Erityisesti myyjä takaa, että tavara vastaanottohetkellä:
    • on osapuolten sopimien ominaisuuksien mukainen,
    • soveltuu siihen tarkoitukseen, johon myyjä on sen ilmoittanut sopivan,
    • laadullisesti tai suorituskyvyltään vastaa sovittua mallia,
    • on oikeassa määrässä, koossa tai painossa,
    • täyttää lakisääteiset vaatimukset.
  2. Jos vika ilmenee kuuden kuukauden kuluessa vastaanotosta, oletetaan, että tavara oli virheellinen jo vastaanottohetkellä…
  3. Virheen ilmetessä ostajalla on oikeus vaatia:
    • vaihtoa toiseen tavaraan,
    • tavaran korjausta,
    • kohtuullista alennusta ostohinnasta,
    • sopimuksen purkamista.
  4. Ostajalla on oikeus purkaa sopimus:
    • jos tavarassa on olennainen vika,
    • jos tavaraa ei voida käyttää kunnolla toistuvien vikojen vuoksi,
    • jos tavarassa on useita vikoja.
  5. Myyjän on otettava reklamaatio vastaan seuraavassa osoitteessa: AUTOTECH24 CZ s.r.o., Strupčice 160, 431 14. Ennen tavaran lähettämistä ostajan on täytettävä Reklamaatioprotokolla.
  6. Reklamaatio on käsiteltävä 30 päivän kuluessa sen jättämisestä…
  7. Myyjä ilmoittaa kirjallisesti ostajalle reklamaation tuloksesta.
  8. Ostajalla ei ole oikeutta reklamaatioon, jos hän tiesi viasta ennen vastaanottoa tai jos hän on itse aiheuttanut vian.
  9. Jos reklamaatio on perusteltu, ostajalla on oikeus saada takaisin kohtuulliset kulut, jotka aiheutuivat reklamaation tekemisestä…
  10. Ostajalla on oikeus valita reklamaation käsittelytapa.
  11. Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet määräytyvät siviililain 1914–1925, 2099–2117 ja 2161–2174 pykälien sekä kuluttajansuojalain nro 634/1992 mukaisesti.
  12. Vastaanottaessaan tavaran kuljetusyritykseltä ostajan on tarkistettava pakkauksen eheys…
  13. Muut osapuolten oikeudet ja velvollisuudet myyjän virhevastuusta on määritelty myyjän reklamaatiomenettelyssä.