Oikeudet virheellisestä suorituksesta (Reklamaatiot)
- Myyjä takaa ostajalle, että tavara ei ole virheellinen vastaanottohetkellä. Erityisesti myyjä takaa, että tavara vastaanottohetkellä:
- on osapuolten sopimien ominaisuuksien mukainen,
- soveltuu siihen tarkoitukseen, johon myyjä on sen ilmoittanut sopivan,
- laadullisesti tai suorituskyvyltään vastaa sovittua mallia,
- on oikeassa määrässä, koossa tai painossa,
- täyttää lakisääteiset vaatimukset.
- Jos vika ilmenee kuuden kuukauden kuluessa vastaanotosta, oletetaan, että tavara oli virheellinen jo vastaanottohetkellä…
- Virheen ilmetessä ostajalla on oikeus vaatia:
- vaihtoa toiseen tavaraan,
- tavaran korjausta,
- kohtuullista alennusta ostohinnasta,
- sopimuksen purkamista.
- Ostajalla on oikeus purkaa sopimus:
- jos tavarassa on olennainen vika,
- jos tavaraa ei voida käyttää kunnolla toistuvien vikojen vuoksi,
- jos tavarassa on useita vikoja.
- Myyjän on otettava reklamaatio vastaan seuraavassa osoitteessa: AUTOTECH24 CZ s.r.o., Strupčice 160, 431 14. Ennen tavaran lähettämistä ostajan on täytettävä Reklamaatioprotokolla.
- Reklamaatio on käsiteltävä 30 päivän kuluessa sen jättämisestä…
- Myyjä ilmoittaa kirjallisesti ostajalle reklamaation tuloksesta.
- Ostajalla ei ole oikeutta reklamaatioon, jos hän tiesi viasta ennen vastaanottoa tai jos hän on itse aiheuttanut vian.
- Jos reklamaatio on perusteltu, ostajalla on oikeus saada takaisin kohtuulliset kulut, jotka aiheutuivat reklamaation tekemisestä…
- Ostajalla on oikeus valita reklamaation käsittelytapa.
- Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet määräytyvät siviililain 1914–1925, 2099–2117 ja 2161–2174 pykälien sekä kuluttajansuojalain nro 634/1992 mukaisesti.
- Vastaanottaessaan tavaran kuljetusyritykseltä ostajan on tarkistettava pakkauksen eheys…
- Muut osapuolten oikeudet ja velvollisuudet myyjän virhevastuusta on määritelty myyjän reklamaatiomenettelyssä.